Nog een paar uurtjes - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Nog een paar uurtjes - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Nog een paar uurtjes

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Januari 2014 | Nederland, Hoogland

All my bags are packed I’m ready to go….
Nog maar een paar uurtjes en dan gaan we weg, mijn kleding kast is volop leeg ineens (mijn koffers zitten dus nu stamp vol) alleen mijn winterkleding is blijven liggen, best logisch toch?

Vanavond werd Anne nog” geridderd” zoals ze dat zelf zegt omdat zij, en haar team, kampioen zijn geworden met badminton. Daarna heb ik met mijn zusjes nog een aflevering NCIS zitten kijken, de vast prik op dinsdagavond en af en toe ging mijn telefoon nog omdat iemand mij nog een hele fijne reis wilde wensen. Heel erg bedankt daarvoor.

Na weken hard leren voor mijn tentamens en het maken van die dingen ben ik nu wel erg blij dat ik kan gaan. Niet dat ik mijn ouders, zusjes of vrienden niet zou missen maar ik heb hier zo naartoe geleefd dat ik nu ook écht wil gaan.

Vrijdagavond had ik mijn laatste dienst bij de AH voor de komende 5.5 maand, na mijn dienst verliet ik de AH met een enorm pakket aan tijdschriften onder mijn arm.

Mijn uitzwaaifeest was echt leuk iedereen had een kaart en vaak ook nog wat anders mee genomen voor onderweg. Nog even gelachen en gekletst voordat de communicatie de komende maanden uitsluitend via Skype en E-mail zou gaan. Heel erg bedankt voor deze onwijs leuke middag/avond.

Lieve mensen ik ga mijn laatste spullen bij elkaar zoeken en dan proberen te slapen, om 3 uur rol ik weer mijn bed uit en om 4 uur gaan we richting Schiphol en om 7.10 uur ga ik de lucht in; because I’m leaving on a jet plane

Voordat ik jullie helemaal verlaat nog een paar weetjes over Sint maarten
• Sint maarten is deels Nederlands deels Frans, 40 % om 60%. Die rare Fransen hebben t grootste deel najaa!
• Het eiland is 87 KM2 groot, het Nederlandse deel is 34 KM2, ik mag wel oppassen dat ik niet van t eiland af val.
• De officiële talen zijn Nederlands en Frans, de voertaal is Engels. Logisch toch
• De gevoerde valuta op het Nederlandse deel zijn de Antilliaanse gulden en de Amerikaanse dollar.
• Sint maarten ligt in een gebied wat vatbaar is voor orkanen. Jippie voor mij ik ben weg voordat het orkanen seizoen begint
• Mijn nieuwe huisdier vriend wordt daar de leguaan, t is maar een uitvergrote hagedis
• Ze hebben daar tijgermuggen (Google maar op)
• Het vliegveld ligt op het Nederlandse deel en is een van de gevaarlijkste vliegvelden ter wereld. Voor de gene die de landing willen zien, youtube biedt een uitkomst.
• Het centrum van, mijn nieuwe woonplaats , Philipsburg bestaat uit 2 straten de voorstraat en de achterstraat. Verdwalen wordt lastig denk ik haha!
• Op sint Maarten kennen ze geen postcodes
• T is daar altijd rond de 30 graden en de laagste tempratuur ooit gemeten is 19 graden, leuk voor koukleumen zoals ik!
• De stranden zijn wit en het water is blauw, Wat zou ik daar toch van balen!
• Het er als jullie de wintertijd, hebben 5 uur vroeger en als jullie de zomertijd hebben 6 uur vroeger . Handig om te weten als je een keer wilt Skypen
Slaap lekker allemaal, ik ga ook even proberen te slapen
Saluti!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 15064

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: