A Caribbean Auditor - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu A Caribbean Auditor - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

A Caribbean Auditor

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Ciao Tutti!
Al weer een ruime week geleden schreef ik mijn laatste verhaal over mijn leven op St. Maarten. Ja, het gaat goed hier. Nee, ik heb totaal geen spijt dat ik voor mijn stage abroad heb gekozen. De afgelopen week (weekenden) heb ik weer een hoop beleefd: van een klim naar de hoogste kop van St. Maarten tot aan een karaoke cq. Dans avond met mijn collega’s. Ja, ik ben een Auditor, a Caribbean Auditor.

Omdat iedereen op vrijdag avond altijd gaat stappen en ik vaak niet mee ga, ben ik op zaterdag ochtend altijd onwijs vroeg wakker. (lees kwart voor 8) zaterdag ochtend ben ik met Cyriara lekker door Philipburg heen gaan slenteren en omdat het zo lekker weer was hebben we een smootie gehaald en die lekker opgedronken op de pier. ’s Middags zijn we naar Fort Amsterdam geweest, opzich is het niet meer dan een hoopje stenen, maar het uitzicht daar is prachtig. (als je de calender van de Visie gids hebt, bij de maand april/mei staat een foto van het uitzicht). Daarna zijn we gaan zwemmen bij DIVI een resort hier vlakbij, nou mag dat eigenlijk niet maar we moesten over dat resort heen om er te komen, en dat zwembad zag er best fijn uit haha ;) ’S avonds heb ik een grote pan met risotto gekookt, best wat werk maar goed eten is heel belangrijk!
Zondag ben ik samen met Dylan, Cyriara en Milad een hike gaan maken naar het hoogste punt van Sint Maarten. Hiervoor moet je door het enige tropische bos op Sint Maarten heen. Wat een beleving was dat, heel apart om ineens ontsnapt te zijn aan de drukte van Philipsburg en te lopen midden in een stil bos. Na een toch van een uur waren we eindelijk boven. En het uitzicht was prachtig, we konde St. Barth ook zien liggen evenals Anquilla. Op dat moment viel mij voor het eerst op dat Sint Maarten dus klein is. Keek je rechts zag je Philipsburg en links ligt Marigot. Na dat leuke weekend begon de 5e stageweek alweer.

Afgelopen week zijn we gestart met een controle bij een telecombedrijf op Sint Maarten. Maandag bestond voornamelijk uit inlees werk, omdat dit een bedrijf is met holding en een aantal dochtermaatschappijen, moest ik sommige dingen wel even 3 keer lezen voordat ik begreep wat de verbanden waren met de dochtermaatschappijen onderling. Ik ben belast met de controle van een dochteronderneming, heel leuk dat ze dat al aan mij overlaten uiteraard word ik nog aangestuurd en gecontroleerd maar toch, het geeft wel een goed gevoel. Binnenkort staat er een IA op het programmen voor een onderneming die US GAAP hanteerd, daar leer ik ook alleen maar meer van. Vrijdag heb ik ’s ochtend bij de klant gewerkt en ’s middag hadden we een lunch op “ the office” en aan het einde van de middag hadden we dansles van een collega, geen idee of dat in Nederland ook gebeurt maar er is wel een verschil tussen een Nederlande auditor en een Caribbean auditor. Daarna hebben we nog karaoke gezongen en tapas gegeten., om kwart voor 8 ’s avonds was ik weer terug van “ the office” . Daarna begon er weer een weekend… Het weekend van de Heineken Regatta, het grootste zeilevent van Sint Maarten. Omdat het feest vrijdag in Philipsburg was had ik besloten om mee te gaan naar de board walk. Heb daar de hele avond lekker gek staan doen met mijn huisgenoten. Zaterdag voelde ik me wat vermoeider dan normaal, dus nadat ik lekker uit heb geslapen ben ik gaan shoppen met Cyriara. Heel leuk de uitverkoop bij Tommy Hilfiger. Verder hebben we rustig aan gedaan. ’ s Avonds zijn we naar de party in Marigot geweest, hele andere muziek dan de dag er voor maar niet minder leuk. Helaas was het erg druk en blijkbaar kon ik dat even niet meer hendelen en moest ik dat bekopen met behoorlijke duizeligheid en verhoogde ademhaling. Gelukkig hadden mijn huisgenoten het snel door en hebben mij ergens op een muurtje gezet en hebben me daarna terug gebracht naar huis. Erg lief! Zondag zij we naar de boten gaan kijken vanaf karakter beach, leuk gezicht zo die bootjes. Ik heb mij weer uitstekend vermaakt dit weekend! De eerste dag van deze week zit er ook al weer op, komend weekend gaan we met zn 7e naar Saba en over 1.5 week is Angela hier 
Mi piace the Caribbean!

Saluti da Sint Maarten
Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 15060

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: