A lazy weekend, busy week and traffic jam - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu A lazy weekend, busy week and traffic jam - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

A lazy weekend, busy week and traffic jam

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 April 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

De afgelopen week was een vrij normale week. Vijf, soms lange dagen, stage. Tussendoor nog wat schoolwerk en een heerlijke relaxed weekend. Laat ik dat laaste maar eens gaan beginnen.
A lazy weekend!
Vorig weekend was ik heel moe, gewoon niet fit. Dus afgelopen zaterdag kwam er niet veel uit mijn handen. Nadat ik de was had gedaan zat ik een beetje te dommelen totdat een van mijn huisgenoten kwam aangestormd. Esther! Ga je mee naar Pinel samen met nog 2 andere studenten? Aangezien ik toch al lui was en geen energie had klonk een dagje strand goed! Dat middagje op Pinel was lekker, lekker wat zon, beetje babbelen en ’s avonds zijn we gaan eten bij een lokal tentje aan de pond tussen de lokals. Zondat heb ik rustig wat op het strand geplakt in Philipsburg gewoon lekker zoals een weekend hoort te zijn. En toen was het weer maandagochtend op naar kantoor!

Busy week and traffic jam
De afgelopen week heb ik 3 dagen bij een hotelketen gezeten waar ik vooral bezig ben geweest met het testen van gegevens. Ik merk naarmate ik dit vaker doe dat ik er beter in begin te worden. En ik heb nog een dag gewerkt voor een telecombedrijf. Ze houden me goed bezig daar bij KPMG.
In die 9 weken dat ik hier nu ben heb ik geregeld vast gestaan in de file, maar afgelopen week was het wel heel erg we moesten vanaf MAHO (vlak bij het vliegveld) naar Philipsburg en kleine 15 kilometer. We reden weg en stonden gelijk vast, geen enkele beweging daar. Dus wij (mijn collega en ik) zijn gekeerd en via cupecoy , baie rouche , Marigot en Cole bay gereden totdat we ook daar in de file belande. Uiteindelijk deden we 1.5 uur over 15 KM.

Vrijdag hadden we een dag met Hollandsweer, maar dan wel met caribische temparaturen. Ik wilde doe dag eerst gaan fietsen, maar omdat het die nacht had geregend had ik mij maar even bedacht. Gezien de weg dan een groot water ballet is. Dus besloot ik om met de bus te gaan, maar hier op Sint Maarten hebben we geen bushaltes aangezien je overal op straat gewoon de bus kan aan houden en waar ik stond te wachten was dus ook nergens een plaast om even te schuilen. En toen kwam er toch ineens een lading water uit de lucht. Binnen 3 tellen was ik helemaal doorweekt. Terwijl ik nog naar kantoor moest. Als een vezopen kat kwam ik het kantoor binnen lopen. De congierge keek me lachend aan en zei Esther je bent nat geregend. Het enige wat ik dacht was “ no shit Sherlock.” Heb toen maar om een KPMG T shirt gevraagd omdat ik het behoorlijk koud begon te krijgen. Vollop charming natuurlijk (:

Dit weekend hebben we alles op z’n Antilliaans gedaan. Zaterdag zijn we ergens aan het einde van de middag naar Maho Beach gereden om bij de sunset bar lekker te chillen en vliegtuigen te kijken. Daarna zijn we uiteten gegaan bij een tentje in Simsonsbay. Vandaag hebben we ’s middags de auto gepakt en zijn we naar Mullet bay gereden. En ik heb zo waar in de zee gezwommen! Hihaah!

Slaap lekker daar in Nederland!
Ik ga morgen aan mijn 10e week bij KPMG beginnen, ik ben al weer bijna op de helft…

Saluti da Sint Maarten
Esther

  • 07 April 2014 - 08:26

    Rivka:

    Hi. Klinkt weeer leuk! Mooi dat je het naar je zin heb, dat is belangrijk! Have fun xxxxxxx Rivka !

  • 08 April 2014 - 20:48

    Riet:

    Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van je vader!

    Na alle drukte een iets rustiger week, hoewel je werk gewoon doorgaat.
    Een ervaring om een tropische bui te krijgen, alsof het een emmer water is.
    Goed dat je ook wel een pasje teruggaat als je heel druk bent geweest.
    succes de komende week.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 15072

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: