Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal begon

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 December 2013 | Nederland, Hoogland

Ciao Tutti,
Misschien doet de titel vermoeden dat dit een love story is, dan kom je een beetje bedrogen uit. ;)
Op dit moment is het koud, naja voor kerst valt het allemaal best mee. Maar warm noem ik ook anders. Een mooi moment om mijn reisverslag te starten, nog een kleine 5 weken en dan woon ik op Sint Maarten. Voor de genen die het nog niet weten. Ja, ik ga voor 5 maanden naar de Nederlandse Antillen voor mijn stage. Hieronder lees je hoe ik het afgelopen jaar heb beleeft, vanaf het idee voor een internationale stage tot aan vandaag.
In oktober 2012 kreeg ik het geniale idee om op internationale stage te gaan, nee dat zeg ik verkeerd, in oktober 2012 besloot mijn stage in het buitenland te gaan doen. Nou doe ik een Nederlands recht georiënteerde studie dus kan ik alleen maar op stage in landen waar volgens het Nederlands recht gewerkt wordt. Gevolg ik kan alleen maar naar de (voormalige) Nederlandse Antillen, Wat naar nou . Na een aantal gesprekken met mijn coördinator internationale stage ben ik gaan solliciteren bij KPMG op Sint Maarten
7 juni jl. kreeg ik ’s avonds laat een mail, “Beste Esther, Graag willen wij jou plaatsen op de Audit afdeling op Sint maarten” vervolgens ben ik gillend naar beneden gestuiterd, en heb staan gillen in de deur opening om 11 uur ’s avonds. “Ik mag naar Sint Maarten” aah! Een droom die uit kwam.
Wat daar aan vooraf ging was een soort van sollicitatie procedure, anders dan dat ik gewend was van mijn eerdere stages. Na een aantal weken wachten kreeg ik een mail, een sollicitatie gesprek via Skype. Toen ik dat gesprek aan ging was het bij mij 16.00 uur en daar 10.00 uur, ik zei goede middag tegen die vriendelijke meneer terwijl het daar nog ochtend was. Net zo als een hand geven leuk zo’n beeldscherm maar dat gaat niet.
De eerste week moest ik aan het idee wennen dat ik inderdaad een maand of 7 later op Schiphol zou staan, met mijn vele kilo’s aan bagage (ja ik neem heel veel mee) , mijn familie en vrienden achter zou laten voor 5 maanden maar ik zou wel het grote avontuur te gemoed te gaan.
Al snel volgde de voorbereidingen, van alles moest worden geregeld. Van het simpele paspoort tot huisvesting en vliegtickets, verzekeringen ach verzin het maar. Voor wie het nog niet weet ik ga samen met mijn klasgenoot Dylan op reis. We vliegen via Parijs CDG naar Sint Maarten, de reistijd is vanaf Amsterdam naar Sint Maarten ongeveer 12 uur
Straks woon ik voor 5 maanden in Philipsburg ,(aan het strand ) omdat mijn stageplaat ook nabij Philipsburg is. Ik ga stage lopen bij KPMG, locatie Madame Estate (van Goghstraat) vlak boven de grote zoutpan(voor de mensen die het graag even op Google Maps willen opzoeken)
En natuurlijk is het uitzwaaifeestje ook gepland, een kleine 4 dagen voordat ik naar Sint Maarten ga ik nog even lekker een high tea doen met wat vrienden/vriendinnen. Zodat ik nog even mijn vrienden zie en dan vervolgens de 29ste heel vroeg het vliegtuig naar Sint maarten kan pakken
Ondertussen ben ik nu heel hard aan het leren voor de tentamens, nog 4 vakken te doen voordat ik wegga.
Ik hoop jullie via deze weg op de hoogte te houden van mijn belevenissen op Sint Maarten.
En alvast een gelukkig 2014! Over 1 maand en 3 dagen ga ik weg
Dag Hoor!
Veel liefs,
Esther
Ps. Wil je bij elke update een mail ontvangen, links onderin zit een knopje “aanmelden mailinglist”

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 15095

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: