Past, Present, Future - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Past, Present, Future - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Past, Present, Future

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 April 2014 | Anguilla, Anguilla

Ik heb mijn 10e week stage bij KPMG erop zitten. Vreemd om te bedenken dat ik de helft van mijn stagetijd er op heb zitten. Ik heb al een hoop beleefd, gedaan en gelachen, gelukkig ligt de andere helft nog in de toekomst. Aan de andere kant vind ik de tijd veel te snel gaan voordat ik het weet ben ik weer terug op Nederlanse bodem en moet dit geweldige tropische thuis achter gaan laten. Maar gelukkig is het nog niet zo ver, let’s start the second part.

Past
Ik zie mezelf nog staan op schiphol, 29 januari in alle vroegte samen met mijn klasgenoot Dylan op naar het Caribische avondtuur. Mijn kleine zusje Inge die helemaal van slag was en die vliegreis was lang en we hadden vervelende Duitsers voor ons. Maar goed de reis was het waard, Let the summer begin (in januari). Mijn start bij KPMG met een dozijn trainingen maar wel practisch stemloos. Klikt best lang gelden nu ik er zo overna denk. Mijn eerste volledige audit bij een klant, ik begreep er toen nog maar weinig van. Onderhand weet ik uiteraard wel beter hoe alles in elkaarsteekt. Gezien ik een stuk of 4 audits verder ben en een aantal IAS’jes wijzer. Maart werd gestart met de Heineken Regatta, zelfs ik ben meegeweest naar de feesten in Philipsburg en Marigot. Het 3e weekend van maart stond in het teken van Saba, samen het 6 anderen naar Saba om daar het hooste punt van het Nederlans koningkrijk te beklimmen. Van alle eilanden die ik heb gezien, is Saba toch echt het mooiste van allemaal! Daarna was er een week waar ik voordat ik wegging al gigantisch naaruit keek, mijn beste maatje Angela en haar vriend kwamen naar Sint Maarten. In een weekend heb ik ze prakisch heel Sint Maarten laten zien. Oe Yeah! Nu weten ze ook waar ik woon en werk. En toen begon april al weer, vierde mijn vader zijn 51e verjaardag, heb ik mijn eerst performance meeting gehad en deed ik een weekendje rustig aan.

Present
De afgelopen week had ik een zeer drukke week en tegelijk werd ik een beetje ziek. Maar zo eigenwijs als ik ben ga ik wel gewoon werken. (misschien moet ik dat toch maar niet meer doen) Gevolg ik was qua werk niet vooruit te branden en had op vrijdag had ik ook nog een technical meeting. En ik moest een presentatie houden over het conceptual framework IFRS. Gister heb ik weer een ander land bezocht, dit keer stond Anguilla op de planning een Brits-overzeesgebied. Daar ging ik met 4 andere meiden zwemmen met dolfijnen. Dat was echt super gaaf. Die beesten voelen echt heel apart aan een beetje als fietsband. Daarna hebben we een auto gehuurt om naar een van de mooiste stranden ter wereld te gaan het zand was zo lekker zacht (in tegenstelling tot de stranden op SXM) en ook het water was nog een tikkie meer blauw dan op SXM. Ze rijden op dat gekke eiland trouwens links op de weg volop vreemd. Gaat vol komen tegen je gevoel in. Om 18.00 uur hebben we de boot weer teruggepakt naar Saint Maarten. En zo ben ik in 1 dag in 3 verschillende landen geweest: Nederland, Frankrijk en GB best grappig dat de mogelijk is in zeer beperkte kilometers. Gister avond was er een voor-parade voor de carneval de hele maand april staat in het teken van de voor parades en eind april is de grote optocht. Omdat ze toch recht voor mijn huis langs kwamen ben ik samen met wat huisgenootjes even gaan kijken. Vandaag doe ik lekker niks, een beetje mijn huisje opruimen en wat dingen voor school meer zal het wel niet worden vandaag. Ik vind het allemaal wel even prima.

Future
Alleereerst is het volgend weekend Pasen, of te wel 4 dagen weekend (YAY) de week daarna komen mijn ouders en zusjes aan op Sint Maarten dat gaat natuurlijk een hele leuke week worden :). Eind mei hoop ik nog naar St. Barths te kunnen en onze stage periode sluiten Dylan en ik af met een paar dagen Puerto Rico. Ik heb hier nog 10 weken en 6 dagen, met maar 2 doelen: Mijn stage goed afsluiten en genieten van elk moment dat ik hier nog heb. Want voordat ik het weet sta ik op 29 juni om 10.00 uur weer te klappertanden op Schiphol. Gelukkig duurt het nog even voordat het zo ver is.

All my love,
Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 15083

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: