First week @ KPMG DC - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu First week @ KPMG DC - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

First week @ KPMG DC

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Februari 2014 | Verenigde Staten, Nederland

Lieve allemaal,
Ondertussen zijn we een week verder, mijn eerste stageweek zit er op en ben onderhand goed gewend aan het leven hier (soms gaat het wel allemaal iets te langzaam)
Afgelopen zondag ben ik hier naar de kerk geweest, heel bijzonder om mee te maken. Het leek een beetje op thuis het enige verschil was dat het in het Engels was en het was wat uitbundiger.
Maandag begon mijn stage dus om 8 uur verscheen ik op kantoor nadat ik een stukje had gefietst. Het had die nacht geregend en de weg was dus net een soort van beekje, nou heeft mijn mooie mountanbike geen spatbord dus mijn kleden was ineens zwart in plaats van mooi rood. Gelukkig had ik mn pak niet aan op dat moment. Na de maandagochtend review was het tijd om te beginnen aan de trainingen. Iedereen die nieuw is bij KPMG moet 6 trainingen doen. Uiteindelijk heb ik er , de afgelopen week, wat meer gedaan zodat ik ook wat meer op de hoogte ben van de waarderingsgrondslagen, de US GAAP en hoe de vaktermen in het Engels zijn, op Windesheim wordt er niet veel aandacht geschonken. Op kantoor wordt er vooral Engels gesproken en ik merk dat mijn Engels steeds beter wordt (lucky me)
Waar het vorige week nog vrij rustig was hier in het complex druppelen nu steeds meer studenten binnen. Ja, ze zijn allemaal Nederlands en het is super gezellig. Gister avond zijn we uiteten geweest en daarna ging de rest stappen, ik heb maar bedankt voor de eer, ik was behoorlijk gesloopt van mijn eerste stageweek en kon wel wat extra slaap gebruiken. Al was ik alsnog om kwart voor 8 wakker
Philipsburg is echt een toeristenplaats, dagelijks leggen van die enorme cruiseboten aan waarna met name een gigantische lading aan Amerikanen worden gedropt, al hoor ik hier ook wel Italiaans zo nu en dan, das toch wel erg leuk. Al is het alleen maar zodat ik even Buongiorno kan zeggen. En de meeste kroegjes en restaurantjes gaan dicht zodra de laatste boot weg is. Al is er vaak ergens nog wel iets open zodat wij de stagedag af sluiten met een drankje op de Board Walk.
Hoe is het in Nederland? Zijn de sneeuwvlokken nu al gevallen of dat nog niet?
Ik ga de was maar eens uit de machine halen, de vaat doen en even de vloer vegen. Vooral dat laatste is nodig we lopen behoorlijk wat zand naar binnen hier.
Veel liefs,
Esther
Ps. KPMG DC is in dit geval dus Dutch Caribbean en geen District of Colombia ;)

  • 08 Februari 2014 - 20:06

    Rivka:

    Aah. Zo leuk om het te lezen. Klinkt echt heel erg leuk! Top mop. Prrrrr. In Nederland is het vooral regen xD

  • 11 Februari 2014 - 19:54

    Riet:

    Fijn dat je stageweek goed gegaan is.
    een spatbord zou misschien handig zijn, os regent het daar te weinig voor.
    Geniet en veel succes.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 15101

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: