Relax het zijn de Caribbean! - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Relax het zijn de Caribbean! - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Relax het zijn de Caribbean!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Februari 2014 | Verenigde Staten, Nederland

Zoo He! Er is al weer een week voorbij, de tijd vliegt heb al 3 stage weken bij KPMG erop zitten en het bevalt me goed! Het werk is nog steeds leuk en op kantoor hebben we ook de grootste lol met elkaar. Ook het leven in de Cariben bevalt me goed de warmte en de zon maken mij blij! Nu ik hier wat langer ben begin ik ook wel andere dingen van de cultuur te zien, niet alleen de vriendelijke mensen (dat zijn ze overigens nog steeds) maar ook dingen waar ik als “ Hollander” wat minder goed tegen kan. Dat zie ik dan weer als een bedrage aan mijn stage “ Hoe ga ik om met andere culturen en hoe koud ik mijn hoofd koel”. Want ja, het is een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, maar daarmee nog geen Nederland.
“ Koukleumen”
Opzich ik zit hier midden in de Cariben, heb elke dag heerlijk weer en het is nog niet kouder geweest dan 25 graden. Toch zat ik afgelopen week flink te koukleumen toen ik bij de klant was, het werd daar niet warmer dan 17 graden in de ruimte (die de cold room wordt genoemd) waar ik aan het werk was samen met mijn collega. En terwijl ik mijn jasje aan had was een sjaal geen overbodige luxe geweest. Goed onthouden voor de volgende keer.
“ Je krijgt het morgen”
Dit gaat over een dingetje waar ik als “Hollander” dan weer heel erg aan moet wennen. Afgelopen week was ik bij een overheidsorgaan op Sint Maarten voor een IA (internal Audit). Ik liep daar rond om processen te testen, in 2 dagen tijd had ik er toch 3 kunnen testen helaas bleek dit niet helemaal het geval. De documenten die ik nodig had om te kunnen testen waren niet of niet volledig aanwezig en steeds wordt er gezegd je krijgt het … dan! Maar helaas bleek dat niet het geval te zijn na 2 dagen was ik slechts 1 proces verder en heb ik 1 dag niet zo heel veel kunnen doen. Dit vond ik persoonlijk erg jammer omdat ik eigenlijk wel benieuwd was naar de procescontroles enzo. Wie weet over 2 weken in de herkansing.
Aan de andere kant heb ik ook aan aantal bedrijven die mij uitdagen qua werk zo werk ik mee aan een controle die geconsolideerd moet worden (gelijk weer een competentie voor school). Hierbij moet ik wel om extra hulp vragen verwacht ik omdat ik nog geen consolidatie op school heb gehad, aan de andere kant maakt mij dit ook weer heel nieuwsgierig hoe je van zo veel bedrijven een jaarrekening controleert omdat het geregeld over andere typologieën gaat onderling.

Genoeg over vaktermen, ik hoop dat jullie er nog wat van begrijpen (:

Afgelopen maandag avond heb ik met 2 meiden uit het huis hier gegeten ’s avonds. Omdat mijn klasgenoot Dylan, met wie ik altijd samen eet, naar Statia was voor zijn stage. We hebben die avond lekker gegeten en gekletst. Dinsdag avond ben ik opstap geweest met mijn collega’s van KPMG we zijn naar een karaokebar geweest, die maffe Amerikanen hier die maakt het ook helemaal niks uit hoe ze zich gedragen. Heel leuk om te zien vanaf een afstandje! En nee, ik heb mijzelf niet gewaagd aan de karaoke, dat wilde ik de mensen niet aandoen in die bar. Daarna zijn we nog
Even doorgelopen naar een salsa tent, dat was behoorlijk swingen geblazen, niet dat ik dat echt kan overigens haha, het zat daar ook vol met Nederlandse studenten, altijd leuk om nog
Even een praatje te kunnen maken in het Nederlands. Ja, ik spreek een hoop Engels hier!
Vandaag is mijn “ kleine” zusje Anne jarig! Anne van harte gefeliciteerd met de 14e verjaardag! En jij hebt recht op mijn stukje taart!
Ik was aan het begin een beetje sceptisch, maar deze week liep ik daar even tegen aan. En ondanks dat houd ik nog steeds van dit eiland, en geniet ik van elke dag hier. Stiekem wil ik niet meer weg denk ik!
Op naar week 4! Met vast weer een hoop nieuwe uitdagingen!
Warme groetjes vanaf de Cariben,
Esther

P.s. ja het is hier ook wat laat, ik kon niet slapen!

  • 22 Februari 2014 - 13:18

    Rivka:

    Superleuk om dit weer te lezen! !! Succes

  • 24 Februari 2014 - 18:16

    Riet Immerzeel:

    Hallo Esther, het klinkt allemaal goed hoor! Heerlijk dat warme weer dat je daar zo goed als altijd hebt.
    Zo te horen gaat het goed met je stage. Ik zie het helemaal voor me, jij in een net pak. Wel is het wennen om in een andere cultuur te zitten en geconfronteerd worden met slow.

    Heel veel succes daar! We vinden het erg leuk om je mail te krijgen.
    groetjes van Pieter en Riet Immerzeel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 15101

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: