My deepest apologies- 5 dagen weekend - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Esther Coljee - WaarBenJij.nu My deepest apologies- 5 dagen weekend - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

My deepest apologies- 5 dagen weekend

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Mei 2014 | Anguilla, Anguilla

Lieve allemaal,
Ja het spijt mij oprecht, maar ik had (heb) 5 dagen weekend. Hoe dat komt? Carnival, laborday en KPMG was zo aardig om vandaag (vrijdag) dicht te zijn. Dat komt zeker goed uit omdat mijn ouders en zusjes deze week op Sint Maarten zijn. Yeah! Over mijn stage valt deze week niet bijzonder veel te vertellen, ik heb immers maar 2 dagen gewerkt. Dus dit verslag staat in teken van de familie Coljee en Sint Maarten.

Zondag 27 april om 11.15 zouden mijn ouders en zusjes aankomen op Sint Maarten. Ja zouden, ze kwamen gelijk al op zn Antilliaans binnen – een half uur vertraagd. Samen met Cyriara en Dylan stond ik op Maho beach te wachten op het toestel, die dus even op zich liet wachten. Nadat KLM geland was zijn we doorgelopen naar de aankomst hal. Ik was zenuwachtig, ik hoopte maar dat zij net zo zouden genieten van de Antillen als dat ik er van geniet. Na een tijdje wachten, een dansje (ja het is carnival dan moet je gewoon dansen) en een lading Amerikanen later ging eindelijk die deur open. Eerst zag ik mijn vader en Laura naar buiten komen na een uitgebreide heeee! En een knuffel kwam Inge met daar achter Anne en mijn moeder door die deur heen. Inge stond mij met grote ogen aan te kijken Esther!! Gelijk moest ik haar optillen en denk maar niet dat ik haar mocht neerzetten. Na een dikke groepsknuffel met Anne en mijn moeder was de familie Coljee weer even compleet. Op maar Philipsburg, waar mijn ouders op misschien 50 meter van mijn huis verblijven. Anne en Laura zijn met Dylan en Cyriara mee gereden. Ik hoop maar dat ze zich hebben gedragen. Inge was nog steeds door het dollen heen, na maanden kruisjes zetten op de kalender zag ze mij weer en het zag er niet naar uit dat ze mij lost wilde laten, zelfs niet toen wij buiten in de warme zon stonden te wachten op de huurauto. Ik ben met mijn ouders meegereden naar Philipsburg. Terwijl ik lekker babbelde over mijn leven hier. Het verkeer was een beetje wennen voor ze, ik heb het zelfde probleem gehad, allemaal licht chaotisch. Na een ritje van approx. 20 minuten waren we in Philipsburg. Omdat iedereen druk bezig was met uitpakken had ik Inge maar even meegenomen naar het strand, kleine kinderen en de zee. Je hoort ze dan echt niet meer.’s Middags heb ik met ze in het zwembad gehangen en ’s avonds heb ik met Cyriara een film af gekeken, komende dinsdag gaat ze terug naar Nederland, dan is mijn film-smoothie-shop-klets maatje weg.

Maandag en dinsdag stond in het teken van het werken. Op dinsdag kwamen mijn ouders mij ophalen van kantoor en omdat het weekend begon was het tijd voor de borrel. Op dinsdag! Lachen toch. Ik heb het kantoor nog even laten zien aan mijn ouders heb mijn spullen gepakt en ben naar huis gegaan om 10 over 5! Dat mag in de krant ik ben haast nooit zo vroeg weg. Dinsdagavond ben ik met Anne en Laura naar een plaatselijke salsa tent geweest. Volgens mij vonden ze het wel leuk, het heeft in ieder geval een hoop leuke foto’s opgeleverd.

Woensdag was het tijd voor de carnival, hier is dat een nationale vrije dag! Geniaal! Vanaf 12 uur kwam de parade door de front street. Harde muziek dansende mensen met een hoop veren kwamen door de straat heen het heeft wel iets. Ik vind het in ieder geval leuker dan de carnival in Nederland.
Later dit middag hebben we in het zwembad gehangen, Dylan (klasgenoot) was daar ook bij. Inge had haar volgende slachtoffer gevonden. (dit is ongeveer het zelfde verhaal als Angela mee gaat als we ergens heen gaan, dan is Esther niet meer belangrijk) na heel wat ladingen water en een haar metamorfose zag het kapsel van Dylan er prachtig uit.

Donderdag Ola die jeee het was Labor day, ofwel dag van de arbeid. De dag waarop wij niet werken in de Caribbean! ’s Ochtends zijn mijn ouders, Laura en Dylan gaan hiken naar het hoogste punt van Sint Maarten, heel sportief. Terwijl ik met Anne en Inge taartjes ging eten in Marigot, de Franse hoofdstad,maar wij hebben ook geklommen naar Fort Louis. Weer hadden we een hele lading foto’s gemaakt, Inge was de enige die bij de Franse vlag op de foto wilde- Anne’s Argument: “Ik ga toch zeker niet bij de franse vlag op de foto, die is gek!” soms lijkt ze net op haar zus. Daarna stelde ik mijn zusjes voor een keuze terug naar Pburg en lekker zwemmen of met de bus naar Maho om vliegtuigen te kijken, het werd het laatste. Wat hebben mijn zusjes gelachen om de mensen die de zee in werden geblazen door de enorme kracht van die motoren. Later voegde de rest zich ook bij ons, tijd voor wat drinken! Na een drankje zijn we terug gereden naar Pburg. Aan het einde van de middag hebben we nog even gezwommen en hebben Dylan en ik een foto gemaakt in het zwembad en opgestuurd naar onze klasgenoten, in Nederland heb je helaas geen vrij met Labor day. Heel gemeen maar ergens ook wel leuk. ’s Avonds zijn we uit eten geweest, bijna iedereen aan de hamburgers, dat moet je toch een keer hebben geprobeerd.

Vandaag was het wat bewolkt en niet echt strand weer. Dus ben ik gaan shoppen met mijn ouders. Mijn moeder wilde een tas van een bekent merk, gezien de dollar goedkoper is dan de euro kan je die beter hier halen dan backhome. Geen idee hoeveel tassen ze heeft geprobeerd maar ze heeft er eentje. ’s Avonds gezellig samen gegeten.

Goed weekend! Ik ga nog 2 dagen lekker genieten met de Kiejee-tjes. Maandag vliegen ze door naar Curaçao voor een paar dagen. En ik heb hier nog 7 stage weken en nog 8 weken in de Caribbean! Voordat jullie het weten ben ik weer terug in dat koude Nederland (ik kijk er (nog) niet naar uit)

All my love from the Caribbean!
Esther

  • 09 Mei 2014 - 22:13

    Rivks:

    Mooie verhalen weer meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 15089

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Go Caribbean! Mijn stage op Sint Maarten

Landen bezocht: